El med fremsyn

Mød medarbejderne hos midtgaard i Sønderborg

Fodbold er en holdsport. På samme måde er det med et team af medarbejdere hos Midtgaard ApS. Vi har individuelle styrker, men vil vi for alvor skabe gode resultater, skal vi kunne præstere som en samlet enhed.

Skal glæde sig til at komme på arbejde

Hos Midtgaard har vi haft held til at få fat i en håndfuld folk, der hver især er aldeles dygtige til det, de er uddannet og ansat til. Men det er lige så vigtigt, at de kan sammen og aktivt bidrager til, at man glæder sig til at komme på arbejde – også på en kold regnvejrsdag, hvor børnene har holdt en vågen det meste af natten.

Ros din kære kollega

For aktivt at sætte nogle plus-ord på hinanden, lavede vi på et tidspunkt en såkaldt ”rose-leg”, som du meget gerne må lade dig inspirere af. I hvert fald har vi her samlet det, medarbejderne sagde om hinanden. Mød medarbejderne hos Midtgaard:

martin midtgaard daglig leder midtgaard elMartin Midtgaard – Teknisk direktør, daglig leder og aut. elinstallatør med næse for nye områder.

 

SYMPATISK – FLOT FYR – KVALITETSBEVIDST – MÅLRETTET – FIRMAETS MAND – SANS FOR DESIGN – IDERIG – ELSKER SKJORTER – KLOGE ÅGE BRILLER – FART OVER FELTET.

 

Martin tog medarbejderne med på råd

“På et tidspunkt var jeg udstationeret i Polen som daglig leder af en flok medarbejdere, der ikke var vant til at blive spurgt om deres mening. Jeg mente, at da det nu var dem, der stod med fingrene i styretavlerne, måtte de være de bedste til at komme med forslag til forbedringer i produktionen. Stik imod ledernes råd spurgte jeg de menige medarbejdere. Og resultatet var fantastisk. Medarbejderne lyste op, og det ene brugbare forslag efter det andet kom på bordet. At inddrage medarbejderne er simpelthen det bedste, man kan gøre for sin virksomhed.”

—————————————————————————————–

Søren Askjær Midtgaard - midtgaard ApSSøren A. Midtgaard – Marketingansvarlig kommunikatør med blik for viden der gør kunderne klogere.

 

SER MULIGHEDER OVERALT – JAGTER NÆRE SAMARBEJDER – KREATIV – ER ALTID I GANG – INSPIRERENDE – ELSKER AT DRIBLE MED FODBOLDEN – SKRIVERKARL – ALTID KLAR PÅ AT BLIVE KLOGERE – SPØRGELYSTEN – VISIONÆR.

 

Søren om kommunikation i en håndværker-verden

I mit tidligere job som kommunikationsansvarlig i Vestas, havde jeg en personlig mission – at få ledere og produktionsmedarbejdere til at “snakke samme sprog”. Situationen var den, at begge parter mente, de vidste bedre. Og det gjorde de også – men på hver deres områder. Der skulle gøres noget. Og løsningen var egentlig ganske enkel. Vi skulle have ledere og produktionsmedarbejdere til at mødes, lytte og snakke sammen, så de kunne forene deres tanker. Vi indførte fx, at lederne dagligt skulle gå gennem produktionen og hilse på folk, vi uddannede lederne til at komme med eksempler, som relaterede sig til produktionsmedarbejdernes hverdag, og modsat fik vi produktionsfolkene til at komme ind på kontorgangene med deres ideer og udfordringer.

Samme mission har vi i Midtgaard ApS – at forstå hinanden, vores kunder og samarbejdspartnere – ved at spørge, lytte og snakke sammen.

—————————————————————————————–

knud midtgaard elinstallatør Midtgaard ElKnud S. Midtgaard – ejer, aut. elinstallatør og husets problemknuser.

 

NØJSOM – VED FANTASTISK MANGE TING – KVALITETSBEVIDST TIL FINGERSPIDSERNE – FLITTIG – FINDER EN LØSNING HER OG NU – KLAR PÅ HYGGE – BEHJÆLPELIG – HAR VÆRET DE STORE STEDER – KOMMER NÅR DU RINGER – GIVER DEN GAS TIL HAN VÆLTER.

 

Knud som dyreven

“Jeg får et opkald fra en kunde i Hørup-hav. Han kan ikke få sin emhætte til at suge, så jeg tager derop med det samme. Der er strøm i emhætten, men ganske rigtigt er sugeevnen forsvundet. Noget må sidde fast og stoppe for gennemgangen. Jeg får afmonteret emhætten og kigger op i aftrækket. Til min og kundens store overraskelse, ser vi, at en ugle sidder fast i udluftningskanalen. Forsigtigt får vi fat i den skræmte fulgt, og får den trukket ud i det fri. Heldigvis har den ikke taget skade, og kan snart flyve fra stedet, mens kunden og jeg føler, vi har gjort mere end bare fikset en emhætte.”

—————————————————————————————–

Elektriker Kasper Faber Midtgaard ElKasper Faber – elektriker med charme, selvtillid og lækkert hår.

 

DYGTIG SÆLGER – ALTID ORDEN I BILEN – SMILENDE – RAR AT SNAKKE MED – HUMOR – ÅBEN FOR NYE TING – CHARMERENDE – OMSORGSFULD.

 

Kasper som juleaftenens redningsmand

“Andestegen er i ovnen, men kvinden i huset er lettere panisk og stresset over at strømmen i huset er væk. Jeg finder fejlen. HPFI-relæet er slået fra, og det er hendes komfur, der er skyld i det. Jeg forklarer, hvad der er galt, og får komfuret til at virke, så stegen kan nå at blive klar til aftensmaden. Familien vender på en tallerken og humøret er pludselig i top. Da jeg skal til at sige farvel, bliver jeg inviteret på boller, gløgg, småkager, slik og sodavand – og selvfølgelig siger jeg ja tak til den venlige gestus. Det bedste var dog, at jeg var med til at ”redde” familiens jul.”

—————————————————————————————–

Torben Lysgaard elektriker Midtgaard ElTorben Lysgaard – elektriker og kommunikations- og sikringstekniker der altid ser muligheder.

 

DYGTIG TIL SIT ARBEJDE – VARMEPUMPEMESTER – PLIGTOPFYLDENDE – POSITIV – ROLIG – GOD IAGTTAGER – SER MULIGHEDER – BESTEMT – HUMORISTISK – GOD SOM REKLAMEBUD – VED DE MÆRKELIGSTE TING.

 

Torben om at yde dagens gode gerning

“Lærlingen og jeg var på en opgave på plejehjemmet. Her kommer vi tilfældigvis forbi et værelser, hvor en ældre mand er faldet ud af sengen. I fællesskab hjælper vi ham op i sengen igen – som de fleste formentlig ville have gjort. Men dejligt at kunne hjælpe den ældre herre.”

—————————————————————————————–

Jan Paulsen fra Midtgaard ApsJan Paulsen – elektriker med et godt hjerte

 

LET TIL SMIL – IKKE SÅ MEGET PJAT – HØJ MAND – GOD KOLLEGA – ØNSKER AT LÆRE – KUNDETÆKKE – ANSVARSBEVIDST – FLEKSIBEL – ET STORT HJERTE.

 

Jan som julemand

“December er noget helt specielt for mig. Det er her jeg hopper i julemandstøjet og giver den som kærlig julemand til alverdens arrangementer. Det er bare fedt at kunne glæde så mange børn … og man skal da ikke udelukke, at jeg giver den som elektriker i julemandsdres hos Midtgaard her sidst på året :-)”

—————————————————————————————–

elke petersen bogholder Midtgaard ElElke Petersen – bogholder med byens bedste latter.

 

HØJT HUMØR – ÆRLIG – PAKKER IKKE NOGET IND – SMILENDE TELEFONBEHANDLING – MODTAGELIG FOR ANDERLEDES TILTAG – GODT GRIN – KUNDEFOKUSERET – PLIGTOPFYLDENDE – STYR PÅ LØN OG FERIE – GØR TINGENE MED DET SAMME – TILLIDSVÆKKENDE – GOD AT “LÆSSE” AF PÅ, HVIS MAN HAR NOGET PÅ HJERTE – ALTID KLAR PÅ EN PRIVAT SNAK.

 

Elke som kundens bedste ven

“Jeg har prøvet at få både blomster og chokolade af nogle kunder, fordi jeg gjorde alt for, at vi overholdt tidsfristen for arbejdet. Det var meget vigtigt for kunden, at vi levede op til det, vi havde lovet. Kunden syntes simpelthen, at hun havde fået en god behandling både personligt på kontoret og i telefonen. Hvor er det fantastisk at få ros for sit arbejde. Det skulle folk virkelig prøve.”

—————————————————————————————–